woensdag 4 november 2015

Bankbeloningen!

Mijn beloningssysteem staat na veel uitproberen en bijschaven op poten, maar ik zocht nog een extraatje. Het is namelijk zo dat de banken bij vele van mijn leerlingen niet altijd netjes zijn. Omdat ik hier verandering in wil zien, bedacht ik het volgende.

Op de site van de Wakkere Muis van Geronimo vond ik een soort medaille. Deze zal ik nu afdrukken en met magneetlint aan de bank van de kinderen bevestigen. Hebben ze er drie verdiend, dan krijgen ze opnieuw een groene duim. De medailles kunnen wel terug verdwijnen als ik zie dat een bank terug tot een mesthoop is omgetoverd. Uiteraard zijn de controles onaangekondigd!

De medaille ziet er als volgt uit...


Heel eenvoudig maar toch leuk om de kinderen te stimuleren om hun werkplaats netjes te houden. Ik zal ze ook op een zichtbare plaats aan de bank hangen. Op die manier is het heel duidelijk wie nog werk heeft of wie een voorbeeld voor de hele klas is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...