vrijdag 12 februari 2016

Leuke werkblaadjes om hoofdletters te oefenen

Ik beloofde ze jullie al een week en hier zijn ze eindelijk! Hoofdletters moeten in een tweede leerjaar regelmatig geoefend worden en met de volgende werkblaadjes lukt dat aardig. Je kunt ze bij elk schrift inzetten, maar uiteraard kun je ook voorbeeldletters schrijven. Elk blad ziet er als volgt uit...


Eigenlijk was het de bedoeling dat de kinderen de grijze strook als de buik van de letters zagen. Ik bedoel daarmee dat de a daarin wordt geschreven en dat de lijn erboven dan voor de p wordt gebruikt. Dit bleek echter moeilijker dan verwacht waardoor de kinderen nu alleen in de witte lijnen schrijven. De grijze gebruiken ze nooit. Dat lijkt makkelijker in de gedachtegang van mijn leerlingen en dan pas ik me natuurlijk graag aan :).

Ben je geïnteresseerd in alle blaadjes? Kijk dan achter de volgende link.

Tot gauw! Ik beloof dat ik er morgen terug ben ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...