dinsdag 24 mei 2016

D, t of dt?!

Vorige week had ik het over een video voor het spellen van JOU/JOUW. Deze video kwam van 'Snapje?' en intussen vond ik van hen nog bruikbare dingen. Oordeel zelf maar over het volgende...


Dit is geen leerstof voor het tweede leerjaar, maar toch is het soms nodig om dit al even aan te kaarten. Meestal werk ik dan met een afbeelding van een boom waar ik de stam van een werkwoord aan koppel en in de blaadjes schrijf ik dan +t. Eens ik dat nog eens doe dan moet ik er beslist eens een foto van nemen :). Maar ook het bovenstaande videootje moet - op een grappige manier - veel verklaren voor de kinderen. Dat hoop ik toch. En is er maar eentje die het nu vat, dat is alweer eentje meer over de streep van het schrijven van werkwoorden getrokken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...