vrijdag 13 mei 2016

Instap schrijven x 2

Jullie hebben het wellicht al gemerkt... Ik ben weer volop aan het inzetten op mijn schrijflessen. Zo gaf ik jullie de voorbije dagen al een overzicht van al de liedjes en versjes die in de schrijfles als instap ingezet kunnen worden en wil ik jullie vandaag nog twee extra tips aanreiken. Het is immers de bedoeling om alles eens goed op te lijsten want ik verzamel op zodanig veel verschillende plaatsen materiaal dat ik soms het overzicht wat verlies :).

Naast versjes en liedjes vond ik ook nog de volgende leuke vingeroefeningen:

Vliegjes (van Laura Degr̬ve РKlascement)

bedankt voor deze leuke oefening!

Voor jullie zijn er allemaal onzichtbare vliegjes.

Strek allemaal jullie handen naar voren en dan gaan we de vliegjes proberen te kietelen, maar we gaan alleen onze vingers gebruiken.
· lln bewegen de vingers op en neer (vingers worden losser)

En nu gaan we ze proberen te vangen, maar weer alleen met onze vingers.
· lln doen een grijpbeweging (vingers worden losser)

Nu nemen we de vliegjes samen in onze handen en gaan we ze rammelen door alleen onze polsen te draaien.
· lln houden handen zoals bij het bidden en draaien de polsen (polsen worden losser)

Zo nu hebben we genoeg met de vliegjes gespeeld dus laten we ze maar los

Dieren nabootsen aan de hand van een Powerpoint


Bijdrage van Silke De Groote op Klascement 

Het is niet de bedoeling om hier zomaar materiaal van iemand anders te delen en daarom verwijs ik naar de link hierboven. Aan de hand van onderstaande foto heb je wel meteen een idee over de oefening. De kinderen stellen zich een dier voor en moeten bewegingen van bijvoorbeeld de aap nabootsen door het gebruik van hun vingers en polsen.

                         

Alle mogelijke instappen voor de lessen schrift kun je verzameld terugvinden op mijn tabblad 'Schrijven' onder Opwarmers!

Vergeet ook Vingertwister niet! Het materiaal voor dit spelletje vind je ook op het tabblad 'Schrijven', maar dan - logischerwijs - onder 'Spelletjes'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...