dinsdag 10 mei 2016

Sjabloon voor lesvoorbereidingen

Je kent ze wel nog, de lesvoorbereidingen. Ofwel zit je midden in je studies en vervloek je ze gemiddeld tien keer per week ofwel denk je er met weinig weemoed aan terug :).
Ikzelf blijf er na tien jaar werken een haat-liefdeverhouding mee hebben. Heel wat leerkrachten met wat ervaring maken ze niet meer, maar ik denk dat ze nog altijd een meerwaarde kunnen betekenen. Ik heb echter niet altijd de tijd om een uitgebreid lesverloop uit te tikken. Toch wil ik er in de toekomst zeker werk van maken omdat je er naar mijn aanvoelen heel wat kan uithalen. Voor jezelf, maar ook voor je kinderen.

Daarom maakte ik dit weekend een sober sjabloon. Op die manier kan ik elke les in deze vorm gieten en is het ook makkelijk om lessen door te geven aan een interimaris.


Geïnteresseerd in dit sjabloon? Dan kun je het hieronder downloaden!

Werken jullie nog met zo'n lesvoorbereiding of hoe werken jullie nu alle lessen uit? Ik ben er heel erg benieuwd naar! Stuur gerust wat documenten of foto's door! Je kunt hieronder een reactie achterlaten of zend een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com.


Bron:
* http://www.jufmaike.nl/tips-voor-de-startende-leerkracht/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...