maandag 13 juni 2016

Drijven of zinken?

Ik vertelde jullie hier eerder wellicht al eens dat ik de thema's wero in het tweede leerjaar weinig aantrekkelijk vind. Een tijd geleden had ik het er nog over met mijn collega uit het derde kleuter. Zij heeft het in mei meestal over vlaggen en landen en kinderen pikken tijdens dit thema echt heel veel op. Ze vinden het ook meestal allemaal superboeiend. Eens de leerlingen dan weer in het lager komen, krijgen ze heel wat simpelere dingen voorgeschoteld als het verschil tussen groente en fruit, dieren met twee en vier poten,... De kinderen uit mijn klas weten die dingen meestal wel al en toch moeten we dit allemaal nog eens - tot vervelends toe - herhalen... Jammer vind ik dat, heel jammer. Daarom ben ik van plan om ook zelf lessen wero uit te gaan werken, maar dat zal niet voor meteen zijn. Te veel lopende zaken spoken nog op mijn bureau... :).

Toch zou ik volgende video rond drijven en zinken al eens willen delen met jullie. Ik vind hem behoorlijk interessant en hij is misschien nu al inzetbaar in jullie klaspraktijk.


Eerder deelde ik andere video's van Snap je, zowel rond rekenen als rond spelling. Neem zeker eens een kijkje onder het label 'Video'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...