maandag 23 oktober 2017

BRAVO-kaarten en meteen ook mijn eerste GIVEAWAY

Gisteren vertelde ik jullie over mijn groene en rode duimen. Via Facebook kwam de vraag of kinderen die bonnen dan ook kunnen inruilen voor beloning. Dat is inderdaad het geval. De bon zelf hoeven ze eigenlijk niet af te geven. Ze bewaren die gewoon in hun bonnenbus in hun schoolagenda. 

Die ziet er als volgt uit.


Wil je de labels gebruiken? Klik dan hieronder.

Maar eens de bon werd ontvangen, mogen de kinderen ook drie BRAVO-kaarten trekken. Eén van deze drie wordt dan hun verrassing. Er zijn 22 mogelijkheden, maar uiteraard kun  je hier nog heel wat klasgebonden zaken aan toevoegen. Vroeger waren ook deze BRAVO-kaarten in het thema Leendert Jan Vis, maar nu paste ik ze wat aan en goot ik ze in een Geronimojasje!


Hieronder zet ik nog eens de 22 beloningen op een rij.
Voor de hele klas: Na de speeltijd spelen we nog een kringspel.
Voor de hele klas: We spelen een tafelspel.
Je mag een hele dag naast je vriend of vriendin zitten.
Voor de hele klas: We zingen samen een geleerd liedje naar keuze.
Voor de hele klas: We kijken samen naar een (teken)filmpje.
Voor de hele klas: De juf leest vandaag minimum 10 minuten voor.
Je mag de hele dag op een zacht kussen zitten.
Voor de hele klas: Jullie krijgen vijf minuten extra speeltijd.
Voor de hele klas: Jullie mogen vandaag een kwartiertje tekenen.
Je mag de hele dag met een reuzenpotlood schrijven.
Voor de hele klas: We dansen samen op een gekend liedje.
Je krijgt een groepsknuffel van de hele klas en dit 's morgens en 's avonds.
Voor de hele klas: Drie mensen vertellen een mopje aan de klas.
Je mag een lesuurtje aan de lessenaar van de juf zitten.
Je krijgt een ballon die je mee naar huis mag nemen.
Iedereen schrijft jou een leuk, kort briefje.
Ik zocht hiervoor een sjabloon en goot het in het volgende document:
Voor de hele klas: We rennen 10 minuutjes.
Voor de hele klas: We spelen een kaartspel in groepjes.
Voor de hele klas: We spelen samen het kringspel 'dirigentje'.
Voor de hele klas: In groepjes mag je 20 minuten puzzelen.
Voor de hele klas: We spelen een kwatier een balspel.
Voor d ehele klas: Extra kwartier spelletjesmap.

De kaartjes kun je hieronder downloaden:

Wil je liever deze van Leendert Jan Vis (die ik vroeger in mijn klas gebruikte)? Kijk dan hieronder 
of doe mee met de EERSTE GIVEAWAY!

BRAVO-kaarten Leendert Jan Vis



Omdat ik die van mij niet meer zal gebruiken en ik ze anders moet weggooien, wil ik ze graag wegschenken. Ben je geïnteresseerd en zou je ze graag ontvangen? Laat dan hieronder je e-mailadres achter of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com. Een reactie op mijn Facebookpagina is ook oké! 

Ik wens iedereen nog een heel fijne en productieve werkweek toe!

6 opmerkingen:

  1. Heel veel interesse! Wat een topwerk lever jij toch!! Keep up the good work! Mijn e-mail: Peeters.michele81@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!
    Ik wil ook wel mijn kans wagen!
    anneleen.poorters@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ook graag mijn kans wagen: an.ceulemans@gmail.com bedankt om al dit mooie en bruikbare materiaal met ons te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi beloningssysteem heb jij uitgewerkt! Ik zou dit ook zeer graag toepassen in de klas. Delphine.de.langhe@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, echt prachtig! Ik wil ook een kans wagen :)
    karenclaes2@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Hey
    Ik heb een vraagje...
    Dus de leerlingen krijgen duimen. Per 3 duimen mogen ze een bravobon trekken en die wordt dan gedaan...
    Maar als je nu 22 leerlingen hebt...
    En de helft daarvan krijgt een bravobon... Dat wil dan zeggen dat je 11 dingen moet laten doen op een dag... Hoe regel je dit praktisch?
    Ik vind het wel super... Maar vroeg mij dit gewoon af.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...