zaterdag 18 november 2017

Nu ook blaadjes voor de deeltafels!

De afgelopen weken sprak ik hier al vaak over mijn tafelschrift. Het komt erop neer dat kinderen een mapje meekrijgen naar huis zodat ze ook daar hun tafels wat verder kunnen inoefenen. In dat mapje zit een schrift en twee omslagen.

Wil je meer weten over dat tafelmapje? Kijk dan zeker eens naar het volgende blogpostje:



Via de link hierboven en mijn tabblad rekenen vind je al heel wat materiaal voor dit mapje: voorblaadjes voor het schrift en de omslagen, flitskaartjes voor de kinderen,... 
Vroeger diende het schrift alleen maar om oefeningen in te noteren. Omdat kinderen hierbij volledig zelfstandig aan het werk moesten, lukte dat bij velen niet zo erg goed. Daarom maakte ik sinds vorig jaar een aantal blaadjes. Toen had ik er al voor elke maal- en deeltafel afzonderlijk.

Die zien er als volgt uit...


Wil je deze blaadjes graag gebruiken? Download ze dan hieronder.

Ik deelde hier een tijdje terug ook al heel wat blaadjes voor de maaltafels.


Ook deze kun je makkelijk donwloaden...

Maar nu maakte ik dus ook blaadjes voor de deeltafels. Aan de hand van de volgende bladen kunnen kinderen heel snel, heel veel oefeningen herhalen.
Dit is in mijn klas helemaal niet verplicht. Kinderen krijgen ze mee, maar hoeven ze niet te maken. Tenzij ik echt merk dat een tafel echt nog niet gekend is. Dan kan ik daar wel eens een uitzondering op maken.

De blaadjes zien er als volgt uit...


Deze zijn dus vers van de pers en kun je hieronder gratis downloaden! Heel veel plezier ermee!

Ik wens iedereen nog een heel fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...