zondag 3 december 2017

Nieuwe maand, ralfimaand!

Zoals ik hier al eerder uitlegde, doe ik in de maand december terug aan ralfilezen. Ik schreef al heel wat over deze leesvorm, maar misschien miste je een aflevering. Daarom zet ik ze nog even op een rij voor jou!



Korte uitleg en tien teksten: de kruisspin, de mier, dolfijnen, Halloween, herfst, het moderne circus, illustrator, kickboksen, stuntman en trucjes in de supermarkt


Nieuwe lading ralfiteksten: alles valt even snel, capoeira, betalen voor plastic tasjes, drones, gewervelde dieren, het menselijk lichaam, langpootmuggen, Mount Everest, piloot en vuurwerk

Nieuwe lading teksten voor ralfilezen: Bengaalse tijger, chimpansee, cobra's, de bruine rat, games, giraf, het leven van een kikker, leeuw (1), leeuw (2) en verjaardag in de dierentuin

Ik schreef dit weekend weer een nieuwe lading teksten en ik maakte ook tussenbladen voor mijn map. Zo kan ik alle teksten per thema steken. Ik deel niet meteen alle teksten, anders zie je misschien door de bomen het bos niet meer ;). Maar je hebt ze zeker nog tegoed!

De tussenbladen zien er als volgt uit...




En de nieuwe teksten gaan over de volgende onderwerpen...


Nog een fijne zondagavond toegewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...