dinsdag 21 juli 2015

Kleuren mengen en visueel voorstellen

Mijn volgers en de regelmatige lezers van Gietjes Corner weten dat ik op het punt sta om te verhuizen. Dat brengt met zich mee dat ik heel wat dingen nog eens wil sorteren voor ik ze onnodig meesleur naar mijn nieuwe adres. Het komt er ook op neer dat ik eigenlijk te veel spullen heb waardoor ik me heb voorgenomen om het een en ander weg te gooien.

Nu kwam ik echter iets tegen dat ik ooit nog in de opleiding heb gemaakt. Wij moesten het mengen van kleuren visueel voorstellen en dat deed ik aan de hand van letters en woorden. Ik zou het nu misschien wel weer anders gaan uitwerken, maar ik weet dat ik toen uren heb geprutst en geschilderd waardoor ik het nu niet over mijn hart krijg om die wandplaten weg te gooien. Daarom ben ik er vast van overtuigd dat ik ze de komende jaren zeker in mijn klas zal gebruiken. Ik verhuis ze meteen naar daar en niet naar mijn nieuwe stulp. Ik ben er zeker van dat mijn wederhelft daar heel blij mee zal zijn ;).

De platen zien er als volgt uit... (het zijn ze niet allemaal!)

Een hoofdkleur met wit mengen...


Een hoofdkleur met zwart mengen...


Twee hoofdkleuren mengen in gelijke of ongelijke hoeveelheid...


Drie hoofdkleuren mengen...


Twee hoofdkleuren mengen met zwart...
















Ik heb ze niet meer op computer staan (want toen hield ik jammer genoeg nog niets bij op een blog), maar ik scande ze speciaal voor jullie wel in. Hieronder vind je zowel de blanco als de gekleurde (geschilderde) versie. Hopelijk zijn er nog mensen die dit kunnen gebruiken.

Wil je de blanco versie om zelf aan de slag te gaan? Kijk dan hier.
Geen zin om te schilderen? Kijk dan snel hier.

Heel veel plezier ermee en tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...