donderdag 2 juli 2015

Leuk liedje voor eerste schooldag

Doorheen het jaar kom je heel leuke dingen tegen die je in bewaring houdt, op gelijk welke manier dan ook. Ze passen voorlopig niet bij het thema of sluiten gewoon bij een andere periode van het jaar aan. Het nadeel daarvan is dat je dan heel vaak vergeet dat je het ergens hebt liggen. Of ik vergeet dat toch. Daarom vind ik deze blog zo handig. Ik klik op een label en ik vind alles meestal behoorlijk snel terug. Daarnaast hou ik in een ringmap ook 'themablaadjes' bij. Zo schrijf ik doorheen het jaar dingen op die ik niet mag vergeten of dingen die ik in mijn hoofd heb, maar waarvoor ik voorlopig geen tijd vind om ze deftig uit te werken.

Het volgende hoort daar eigenlijk ook bij. Een hele tijd geleden kwam ik het toevallig tegen. Ik was op zoek naar verschillende manieren om Bijbelverhalen te vertellen aan mijn leerlingen en kwam uit bij dit liedje. Het lijkt me wel leuk om dit op de eerste schooldag aan te leren. Dus bij deze heb je meteen een eerste activiteit voor 1 september! Laat ons vooral op zoek gaan naar meer van dat zodat het schooljaar opnieuw SPETTEREND kan ingezet worden!



Geniet van de vakantie, maar laat het vooral weten of jij ook nog leuke ideeën hebt! Mijn openingsdag kan nog een behoorlijke renovatie en boost gebruiken :).


Bron:
* https://www.youtube.com/watch?v=t5aJDSXWmhU

3 opmerkingen:

  1. ik gebruik dit liedje al enkele jaren tijdens de eerste dagen van het schooljaar. Heb het al met het derde, vierde, vijfde en zelfs zesde leerjaar gedaan. Overal een succes! Ik vind het trouwens heerlijk om te zien, dat er nog mensen zo zot zijn als ik en begin juli al weer bezig zijn voor komend schooljaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een top site, dit!
    Lied ga ik zeker uitproberen in mijn groep 6 stageklas na de zomer. Twijfel of het voor deze leeftijd niet te kinderachtig is. Maar is zo'n vrolijk liedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. top liedje en de kinderen vinden het superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...