woensdag 14 februari 2018

Kinderen motiveren en belonen

Dat ik aan dobbellezen doe, dat weten jullie intussen wellicht allemaal. Maar ik maakte deze vakantie ook nog iets extra voor deze leesvorm. Ik merk dat veel kinderen niet altijd gemotiveerd zijn om te lezen. Hoe leuk ik de werkvormen ook probeer te maken, sommige kinderen durven hun tijd wel eens te verprutsen. Daarom bedacht ik de volgende spaarkaart...


Deze spaarkaart zal ik aan de binnenkant van de banken van de kinderen bevestigen en van velcro voorzien.

Wil je deze spaarkaart ook downloaden? Klik dan hieronder op de link.

Het is de bedoeling dat de kinderen die de opdracht binnen het dobbellezen goed uitvoeren, dat zij beloond worden. Als ze hun leestijd effectief gebruiken, als ze elkaar goed helpen, elkaar stimuleren,... dan krijgen ze van mij een dobbelsteentje. Dat mogen ze dan op hun spaarkaart bevestigen. Hebben ze vijf dobbelstenen verzameld? Dan krijgen ze een groene duim. Die duim past dan weer binnen mijn beloningssysteem. Kijk zeker eens op het tabblad KLASORGANISATIE.

De dobbelstenen zien er als volgt uit...


Wil je deze ook graag gebruiken? Kijk dan hieronder.


Heel veel plezier hiermee! Tegen morgen of ten laatste vrijdag probeer ik alle leesfiches voor het pacmanlezen af te hebben en er komen ook nog nieuwe delen van Jip en Janneke!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...